Nyinflyttad…

01Sep08

Hej !

Denna bloggen har jag tänkt använda till allt
som är värt att dela med sig av. Jag kommer
inte skriva om min katt eller om att jag såg
en kändis.

Academedia logotyp

Jag utbildar för Academedia och kör företags-
utbildningar i olika ämnen för företag som…
SVT, Di, TV4, UR, NTI, mfl.

Program som jag undervisar/konsulterar i :

  • Adobe After Effects
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Flash
  • Adobe Dreamweaver
  • Adobe Fireworks
  • Adobe Indesign
  • Adobe Captivate
  • Adobe Encore
  • Adobe Media Encoder
  • Adobe Flash Media Server
  • Autodesk 3D studio Max
  • Autodesk Media Cleaner
  • Avid Media Composer
  • Avid FX
  • Avid Xpress Pro
  • Boujou
  • Boris FX
  • Zbrush

Ämnen som jag undervisar i :

  • Motion graphics design
  • Rörelse teori
  • Marknadsföring 2.0
  • Level design
  • SEO
  • Färg, form och Layout
  • Projektledning
  • Interaktions design
  • Webbserver
  • Streaming Media

Programeringsspråk som jag undervisar i :

  • HTML
  • Javascript
  • Actionscript (Fl)
  • Expressions (AE)
  • XML

På senare tid så har jag haft seminarier med
McCann och BeepSend och pratat om markn-
adsföring, Web 2.0 och nytänkande i Utbildn-
ings metoder.

Motion graphics rockz my world

Mitt favoritämne förblir alltid bild, stillaståen-
de eller helst rörligt…

När jag inte är hos företag så brukar jag und-
ervisa för KY (Kvalificerad Yrkes utbildning) i
Academedias lokaler i Malmö. Utbildningarna
jag är inne på är :

  • Informationskoordination inom teknik
    och mediakunskap (ITM)
  • Kreativ Marknadsföring (KM)

…Det var nog det mesta, välkommen till mig.
Hoppas ovanstående ger dig en klar bild om
vad denna bloggen kommer att handla om…



One Response to “Nyinflyttad…”

  1. Hej Anders det var ett tag sen hoppas allt är bra med dig!

    Jag hade tänkt att jag skulle ta tag ordentligt i actionscript!

    Jag undrar om du har koll på utbildning som skulle passa mig.

    Jag vill gärna fördjupa mig i actionscript 3, få lite mer koll på avancerad programering i flash.
    Utbildar du fortfarande eller vet du nån som är duktig som jag skulle kunna prata med?

    Vh
    Björn


Kommentera

