Vad är Sociala Media ? – ett frukostmöte

15Apr09

socialmedia
Nya Medier, web 2.0, Sociala medier vad handlar det om? Jag och Jetmira som
är elev i Kreativ Marknadsföring håller ett frukost seminarier om Sociala Media
och reder ut begreppen på Marknadsföreningen i Malmö (MiM) nu den 17 April.

Allt arrangeras av Darling Reklam på MiM vilket är ett superbra initiativ
från deras sida. Darlings arrangörer har känsla för vad som är populärt
bland företagen, då det redan visar sig vara fullbokat på MiM´s  hemsida.
Ta en titt på http://mim.m.se/index.php?page=36 .

Jag har arbetat med formgivning, marknadsföring och film sedan jag började
arbeta.På nätet har jag byggt communities, utbildningsplattformar och gjort
många siter och gjort fler virala kampanjer än vad jag kan hålla reda på.
tbwa
Men det var under min period som jag arbetade på TBWA som jag förstod vilka
krafter och verktyg det fanns i Sociala nätverk och i Sociala Media.
Det ska bli så roligt att berätta hur det fungerar och om mina erfarenheter.

Jetmira kommer att berätta om allt från sin upplevelse som privatperson och med
nyttan hon har av alla kanaler och verktyg. Som användare och från det
perspektivet att faktiskt har vuxit upp med det sedan hon var liten. Intressant hur
hon kommer in på om hur man ska uppföra sig i dessa nätverk och hur nyheter
sprids.

Det sista jag vill bjuda på eftersom platserna på seminariet är slut är en
presentation som heter : What the fuck is social media. Den beskriver
ganska bra vad vi kommer gå igenom på föreläsningen…



One Response to “Vad är Sociala Media ? – ett frukostmöte”

  1. Tjena Prinsen.

    Skrev ett lite längre inlägg om ”Social Media” i mitt senaste blogginlägg.
    Gå gärna in och kommentera det.
    Det kan vara kul att höra hur du som lärare i ämnet ser på saken på ett mer djupare stadie.

    Frågan jag tar upp är om vi över huvud taget bör kalla Sociala medier för just sociala medier.
    Lånade dessutom en bild om du använde i ditt inlägg:)

    hadet bra
    MVH Richard!


Kommentera

