Sociala Medier : Cap&Design Live

11Dec09

Har varit på Berns i Stockholm och talat på Cap&Design Live om hur vi alla har
samma vägar för att nå ut genom sociala medier. Du har samma kraft som vem
somhelst oavsett om du är en jättebyrå eller en privat person. Undviker att göra
min föreläsning teoretisk, utan visar konkret hur du gör för att bli följd på twitter
eller få tusentals besök på din blogg som genererar pengar till ditt företag.

Att prata på ett ställe som Berns var spännande även om det inte var  i  största
salen, det var väldigt bra arrangerat av Cap&Design, fantastisk fika och snyggt
upplägg. Superbt av Cap&Design! Tack för jag fick komma och tala.

När det var tid att tala försvann all nervositet som jag hade haft tidigare på
dagen. Jag hade övat på talet och kört igenom presentationen 10 ggr innan
och det gav nu resultat. Kände mig säker och fick fram  allt  jag ville  ge  till
dig som hade kommit för att lyssna.

Efter föreläsningen var det fika och många kom fram och pratade om vad jag
hade sagt och någon sa att dom har ändrat sin inställning till sociala medier.
Talarna efter mig var ett nöje att lyssna på, det var skönt att vara först ut, då
jag  fick  chansen  att  koncentrera  mig  på  Gustav och Ninni.

Jag hatar ordet sociala medier förresten, men det är det vi  kallar  det.
Verktygen som förlänger oss på nätet, förbättrar och kopplar ihop oss.

Att lära sig något nytt och bli inspirerad leder till att du vill veta ännu mer. Ta
reda på allt genom att följa länkarna till fler resurser nedan och kontakta mig
gärna om det är något du vill veta. Presentationen jag visade ska jag försöka få
ut på slideshare när jag kan

Resurser (repost)
Bra böcker :
Make to stick
Socialnomics
Disruption

Bra gratis litteratur som alla borde läsa :
Free (audiobook)
A Brief guide to world domination
Mastering Twitter
The Tribes Case book
The Pirates Dilemma
Web 2.0 Marketing book
In defence of Advertising

Se också mina presentationer om :
Designtrender
Intro Sociala Medier

Kontakt :

\      anders.printz@Academedia.se
\      LinkedIN
\      Twitter @Prinsen
\      Twitter @2_0
\      FaceBook



One Response to “Sociala Medier : Cap&Design Live”


  1. 1 Trender, Social TV och Framtidens webb. « PRINTZ

Kommentera

