SVT : Konsultuppdrag VFX

12Okt10


I några veckor har jag varit inne på SVT Malmö och kört kurser och
konsulterat/kört kurser
i Visuella Effekter. Enormt kul och givande.

Att vara på SVT Malmö är nog en av dom bästa saker jag vet.  Enormt trevliga
och kreativa människor, vänner och fd kollegor.Jag är inne som konsult och
det är alltid lika roligt att köra kurser , samt arbeta fram kreativa lösningar
med personer som är fantastiskt duktiga på vad dom gör. Tack Gunilla för
förtroendet och tack för alla sköna timmar med er som jag suttit och kört
kurs, samt laborerat fram vfx underverk tillsammans med.


Verktyget du använder för att göra special effekter spelar roll. After Effects
är nog det mest kreativa och snabbaste verktyget för att göra snygga vfx.
Animationerna
blir med exakthet och compositing är enkelt, resultatet är
underbart snyggt. Det är favoritverktyget i vfx jag använder mest.

Har fler tillfällen på SVT de kommande veckorna och risken finns att jag
kommer att göra en bloggpost till när jag är färdig denna omgången. Själv-
klart kommer jag ha lite bilder från effekter jag gjort nu och tips på bra lösningar
som har arbetats fram.

Har enormt kul här, på något sätt känns vfx som att spela dataspel, fast på
allvar…

Läs om förra tillfället jag var på SVT :
printz.se/2010/04/22/utbildar-svt-i-vfx/



2 Responses to “SVT : Konsultuppdrag VFX”

  1. Varumärket SVT fick just en puff uppåt på min lista! Kul att höra (eller läsa, snarare..)!

    • 2 prinsen

      Tack för dom vänliga orden Peter🙂 . Hoppas vi ses snart, tack för senast!


Kommentera

