Workshop i Sociala Medier, Axis

17Nov10


En spännande fredag tillsammans med flertal avdelningar från  Axis
communication, ett rum fyllt av fantastiska personer, vilja och driv.
Vilken kreativ toppen dag.

Det var en ära att vara med och driva en workshop tillsammans med
Axis
. Målet med dagen var att se hur och var Axis ordinarie verksam-
heter  kunde integrera och förstärkas med ännu mer med sociala me-
dier.

Punkter för dagen och bitarna som jag skulle presentera förslag på
och vi sedan skulle brainstorma kring var följande :

* Sociala Medier introduktion,
* Virala filmer
* Event + sociala medier = sant
* Product marketing
* Axis Academy, öppna och släpp in.
* PR


Jag vet att Kristian på Axis redan för flera år sedan började prata med
mig om att använda sig av bloggar och facebook för företagets markn-
adsföringsstrategi (på bilden ovan).
Idag tog Axis verkligen hela steget.

Inte ett ord om strategi, eller slängande med buzzwords innan, utan
vi arbetade med vad Axis redan är bra på och enklaste kopplingen t-
ill användbara verktyg och synergier på nätet. En del av förslagen vi
diskuterade hade inte ens med sociala medier att göra. Rätt sätt att
göra en workshop i sociala medier är inte att tala om vad ett företag
måste göra, utan att informera och känn efter. Arbeta tillsammans
som en grupp fram till förslag och bra ideér alla vill genomföra. Det
kändes som att vi lyckades med det. Rummet var fyllt av passion
och engagemang från början till slut.

Är väldigt nöjd över dagen (förutom att jag var väldigt förkyld), jag
har både gett och fått väldigt mycket med mig. Är mycket tacksam
och väldigt nyfiken på resultatet och ser fram emot att arbeta med
Axis igen… Tack för alla fina ord på slutet av dagen, på twitter, fa-
cebook och mail.

Tack Lena, Kristian, Patrik och alla ni andra som både bjöd in mig
och orkade lyssna/brainstorma/låta mig delta hela dagen!



No Responses Yet to “Workshop i Sociala Medier, Axis”

  1. Kommentera

Kommentera

