En Föreläsning i Aten Grekland

28Apr11


En föreläsning om sociala medier för chefer, säljare och konsulter i Aten,
Grekland. Tog också upp hanteringen av krisen som nyligen uppstod me-
llan en kund, länsförsäkringar.

Analys och hantering…
Under en längre tid innan föreläsningen, hade notified haft en övervakning
på just Länsförsäkringar vilket gjorde att vi kunde följa allt som hade hänt
runt LF. Detta gjorde det relativt enkelt för mig att visa upp exempel och
ge konkreta tips hur en strategi och hantering av ärendet från start skulle
ha sett ut (tyckte LF gjorde ett relativt bra jobb med att lösa krisen ändå).

2007
Jag har haft föreläsningar inom sociala medier i 4 år nu och jag har fått
fram totalt  17  olika grundföreläsningar som jag utgår ifrån och förnyar
inför varje föreläsning. Det är enormt kul när man träffar rätt och denna
gången fick jag verkligen fin bekräftelse både efteråt och i mail  (många
nya twitterkonton öppnas efteråt). Tack för feedbacken!!!

Det är inte ofta…
Som jag får uppdrag utomlands, kanske en gång om året. Att få åka till
5 stjärnigt hotell, äta 4 rätters middag och träffa fantastiska människor
är verkligen något jag förstår inte händer många och jag är väldigt tack-
sam för att jag får sådana chanser (var i Paris förra året under liknande
omständigheter).

Gjorde det bästa av…
Eftersom jag inte var i Aten länge så gjorde jag det bästa av det, jag tog
över 150 foton och några av dom finns på mitt flickr konto som du hittar
här
. I övrigt navigerade jag mig runt med både Layar och google maps
för att hitta sevärdheter snabbt.



No Responses Yet to “En Föreläsning i Aten Grekland”

  1. Kommentera

Kommentera

