2012 Första uppdragen

02Feb12


Sista uppdragen 2011 var vfx för Barda och 2012 börjar med nya superkul
uppdrag, vfx till Labyrint, Slowmotion sekvenser till Äkta Människor och en
reklamfilm för Gävle högskola (2 sekunder).

Trivs bra på SVT Grafiskt Center i Växjö och lär mig saker var dag på
jobbet, gillar att man sitter öppet och att det inte är svårt att bara ställa
en fråga rakt ut i luften för att sedan snabbt få svar. Underbara kollegor,
chefer och projektledare.

Har även kommit med i Adobe Influencer / Partner program. Det ger
många förmåner och blir extra kul då det nästan uteslutande Adobes
produkter som jag jobbar med.

I Labyrint’s effekter gäller det att arbeta snabbt. Oftast försöker jag bli färdig
på 1 dag. För att klara av detta så byggde jag upp en rad templates innan av-
snitten ramlade in. Detta gör att det oftast går att rotera, matcha effekterna i
varje program utan allt för mycket arbete. Det är enormt kul att arbeta snabbt
(blir en snabb belöning när man är klar).

I övrigt har jag gjort lite tester inför ett program som kommer att göras under
2013 och hjälpt till med 2 slowmotion sekvenser där jag arbetade med twixtors
tracking och maskningsfunktioner. Väldigt spännande att man kan få till bra
resultat i nästan omöjliga sekvenser, har lärt mig mycket genom dessa tutorials:
Twixtor och trackpoints : vimeo.com/24571687 och vimeo.com/23151793.



No Responses Yet to “2012 Första uppdragen”

  1. Kommentera

Kommentera

