Autodesk Lerlådan

14Okt08

Här är den korta historien om den långa dagen på
Autodesk seminariet i Stockholm, som jag var en
av dom få lyckliga att vara inbjuden till.

Först av allt vill jag ge en stor applåd till Mudbox 2009
programmet är ett 3D program som låter dig arbeta som
skulptör i lera. Det är ingen ny idé, vi har både Zbrush och
Mudbox 1.0 sedan tidigare som har samma tanke bakom sig,
men Mudbox gör det bäst, håll utkik efter det här när det släpps…

Programsida :
Autodesk Mudbox Programsida

Dom andra programmen var bara uppdaterade, men det var
duktiga föreläsare som körde bra övningar i lagom takt, så
att man lärde sig dom flesta nyheterna/uppdateringarna.
(med andra ord var det inte så intressant, men det var bra)


Som avslutning kom SimBim och visade upp sitt nya spel på
Xbox 360, efter mycket strul och pillande så fick dom igång
det, såg kul ut, tyvärr fick jag bryta för att hinna med tåget…

…Tack för all god mat, kakor, kaffe choklad (jag tog kanske
lite för mycket choklad, sry) och bra presentation av 2009´s
utbud, jag knöt massor av bra kontakter och fick en bra insyn
i programmen.



No Responses Yet to “Autodesk Lerlådan”

  1. Kommentera

Kommentera

